דגמי 2020 כבר בישראל!

ליגל אופנועים, יבואנית אופנועי האנדורו המקצועיים של TM RACING משיקה בישראל ארבעה דגמים חדשים לשנת 2020, זמן קצר מאוד אחרי שנחשפו לראשונה בתערובת האופנועים במילאנו. שנת 2020 היא לא פחות ממהפכה עבור TM RACING ועבורה עברו דגמי האנדורו של החברה שורה ארוכה של שיפורים, עדכונים, נגיעות עיצוב ויותר מהכל – גרסאות ה-2 פעימות קיבלו הזרקת דלק ממוחשבת חדשנית. כל אלה יחד מעלים מאוד את רף היכולות של אופנועי האנדורו בהתאמה לעבודה בתנאים קשים במיוחד, עם אמינות גבוהה, נוחות תפעול גבוהה והתאמה למגוון רחב של רוכבים – מתחילים ומקצוענים כאחד.

 

EN250/300Fi ES 2T

רשימת השדרוגים של דגמי השתי פעימות לשנת 2020 ארוכה מאוד, ובראשה בלוק מנוע חדש לגמרי, צר וקל מבעבר, צילינדר חדש להפחתת החיכוך הפנימי וכמובן מערכת הזרקת דלק חדשה ומתקדמת במיוחד, שמחד, לא רק גורמת לאופנוע לעמוד בתקני יורו 4 המחמירים, אלא הופכת את הרכיבה לחלקה, מדויקת ומהנה יותר.

מערכת הזרקת הדלק החדשה בנויה משני מזרקים המזריקים את הדלק ישירות למעברי הצילנדר, גוף מצערת בייצור עצמי של TM RACING עם מעברים מוחלקים וניהול המנוע החדש מצויד בחיישני טמפרטורת אוויר, חיישן וואקום וחיישן מצב מצערת, כאשר הזרקת השמן נעשית לתוך גוף המצערת. מכל השמן (כ-1 ליטר) נמצא בקורת השלדה הימינית (ישנו גם חלון ביקורת) ומיכל הדלק מגיע בנפח 10.5 ליטר או מוגדל ל-12 ליטר. מחשב ניהול המנוע החדש מאפשר לרוכב לבחור בין שני מצבי רכיבה – הראשון אגרסיבי, ושני, עם מפה מתונה יותר המפעילה גם בקרת אחיזה. בנוסף לכך, משאבת מצמד חדשה יוצרת פעולת מצמד רכה יותר לעומת הדגמים הקודמים.

מערכת הפליטה של דגמי השתי פעימות מבית HGS ההולנדית שודרגה גם היא בעזרת שסתום פליטה המופעל על ידי מנוע חשמלי (סרבו) שמחובר באמצעות מנוף ולא על ידי כבלים בעבר, אשר נזקקו לכיוונים מעת לעת. מבחינת מערכת הקירור, דגמים אלה קיבלו רדיאטורים חדשים בעלי נפח גדול יותר ועם הכנה למניפת קירור מקורית של TM. בנוסף לכך, צנרת המים הוחלפה מצינורת גומי לצינורות סיליקון מה שמעניק להם אורך חיים טוב יותר וזרימה משופרת. כמו כן, המצמד והאלטרנטור קיבלו מכסים חדשים עם תעלות אוורור לשיפור הקירור.

מערך המתלים שופר בהתאם עם מזלג מתוצרת KYB (קאיבה) בקוטר 48 מ”מ ולו קרטריג’ סגור עם מחלקים פנימיים משופרים לטובת עבודה חלקה יותר בתחילת מהלך וציפוי הנודייז חיצוני חדש. על הבלימה אחראית כעת משאבת בלם קדמי חדשה מתוצרת ברמבו בעלת רגישות טובה יותר, לעומת משאבת ניסין בדור הקודם. מול הרוכב נמצא לוח מחוונים חדש ונוח יותר לקריאה, עם מד שעות מנוע ומדידות זמנים. לשנת 2020 גם העיצוב והפלסטיקה עודכנו עם עיצוב חדשני שכולל מגני טלסקופים חדשים, מסיכת חזית חדשה עם תאורת לד מלאה לאור הראשי, האחורי והמאותתים וכן כונסי רדיאטורים חדשים. לסיום, הדגמים החדשים מקבלים מדבקות חדשות איכותיות יותר בעיצוב חדש.

EN250/300Fi TWEEN

בדומה לדגמי השתי פעימות, גם דגמי ה-4 פעימות קיבלו מנועים חדשים לגמרי שמציעים מבנה קטן וקל יותר לטובת שיפור ההתנהגות וקלות התפעול. המנועים החדשים אשר יגיעו בנפחים של 250 ו-300 סמ”ק מצוידים בראשים חדשים שנועדו ליניקה ופליטה מהירות יותר לעומת הדגמים הקודמים. בנוסף לכך, גל ארכובה חדש וקל יותר יחד עם טלטל חדש, מייסבי החלקה, בוכנה חדשה וגוף מצערת חדש בצורת ‘דאון-דראפט’, משפרים את תהליך שריפת הדלק, מפחיתים את החיכוך הפנימי, משפרים את פינוי החום ומעלים את התפוקה לכל אורך רצועת הסל”ד. דגמי ה-4 פעימות החדשים מקבלים מערכת פליטה חדשה, בה ישנן שתי יציאות מראש המנוע וחיבור לשני משתיקים קטנים בצדי האופנוע בזנב השלדה. המנוע החדש מקבל גם ניהול חדש ובו שני מצבי רכיבה – הראשון, אגרסיבי והשני, מתון יותר עם בקרת אחיזה.

גם כאן המזלג הקדמי מגיע מ-KYB (קאיבה) וקוטרו 48 מ”מ עם קרטריג’ סגור. המחליקים הפנימיים שופרו לטובת עבודה חלקה יותר בתחילת המהלך ומבחוץ קיבל המזלג ציפוי הנודייז חיצוני חדש. בנוסף לכל אלה, דגמי ה-4 פעימות לשנת 2020 מקבלים גם משאבת בלם חדשה מבית ברמבו המשפרת את התחושה ועצמת הבלימה, צנרת המים הוחלפה מצינורת גומי לצינורות סיליקון מה שמקנה אורך חיים טוב יותר וזרימה משופרת, פלסטיקה בעיצוב חדשני ובה מגני טלסקופים חדשים, מסיכת חזית חדשה, כונסי רדיאטורים חדשים, תאורת ‘לד’ מלאה, מדבקות חדשות ועמידות יותר וכן לוח מחוונים חדש וקריא מבעבר.

להתרשמו מליין האנדורו של TM Racing הקלק כאן