הכל התחיל בשנת 1976 עם שני חברים שהיו להם שני אהבות גדולות במשותף: אופנועים ומירוצים.
בזכות האיכות המצויינת והביצועים הגבוהים של אופנועיהם, המפעל הקטן בפזארו הפך תוך שנים ספורות לכוח שאי אפשר
קלאודיו פלנגי ופרנצ’סקו באטיסטלי (או יותר נכון “מר מנוע” ו “מר שלדה”) הם שני חברי ילדות ,TM להתעלם ממנו. החלוצים של
באותו גיל שבילו חלק גדול מחייהם בקשר ישיר עם עולם האופנועים.
האותיות הראשונות של תומאס ) TM בשנת 1977 שני החברים עזבו את עיסוקיהם שלהם והקימו את מפעל האופנועים, אשר נקרא
הופקד בידיו של גסטון סרפיני, רוכב צעיר מפזארו, שלימים TM- ומירקו, בניהם של קלאודיו ופרנצ’סקו). באותה שנה, אופנוע ה
נהיה דמות מרכזית בסיוע לבאטיסטלי בפיתוח האופנועים, והמשיך להישגים בתחרויות ברמה הגבוהה ביותר.
לעבור מבית מלאכה TM והיה להצלחה בלתי צפויה אשר דחפה את אנשי TM- בתערוכת האופנועים של מילאנו של 77 ‘, הוצג ה
קטן של פלגני למפעל גדול בהרבה באיזור התעשיה של פיזארו. בתקופה זו בדיוק, משפחת סרפיני הצטרפה לעסק ובכך הגיעו
את קבוצת המרוצים שלה על ידי הוספת תומאסו לולי לצד TM לייצור של 200 אופנועי מוטוקרוס בשנת 1978 . ב 1979- הרחיבה
גסטון סרפיני. האופנועים המשיכו להתפתח ובשנה זו הוצגו גם דגמי האנדורו הראשונים של החברה.
את מקומו תפס גסטון סרפיני, שלאחר שהגיע לסוף קריירת המירוצים .TM בשנת 1982 החליט באטיסטלי לעזוב את חברת
והשיגו TM המקצועית שלו, החליט להצטרף לפלנגי בניהול החברה. בשנים שלאחר מכן כיכבו שורה של רוכבים שונים על אופנועי
הפכו TM תוצאות מצוינות הן ברמה הלאומית והן ברחבי העולם, עם תוצאות מצוינות לא פחות בענף הקארטינג, שם מנועי
במהרה למובילים.
מהמתחרים היא ללא ספק בחירת החומרים, אשר חייבים תמיד להיות ברמה הגבוהה ביותר, TM הפילוסופיה שתמיד הבחינה את
ואת טיב העבודה, המוגדר גם “אובססיבי” על ידי כמה, שלא לדבר על הביצועים הגבוהים של המנועים המשמשים את האופנועים,
במקרים רבים טובים בהרבה מאלו המתחרים היוקרתיים ביותר. עניין זה מצדיק את המחירים של תכשיטי הנדסה אלו הפונים
לנישה המורכבת מהרבה לקוחות תובעניים. אלו יכולים למעשה לרכוש מוצר סטנדרטי ולהתחרות איתו בתחרות ברמה הגבוהה
ביותר.
וכל השאר הוא היסטוריה טריה…