אופנוע שטח – תחושת חופש אבסולוטית

אין הרבה חוויות המשתוות לרכיבה בשטח ברמת הריגוש שהן מספקות: האוויר הפתוח, הרוח המלטפת, הנופים המשתנים לנגד עיניכם, המרחבים העצומים, השבילים והדרכים – זה רק אתם ואופנוע השטח שלכם מול איתני הטבע. בין אם תרצו לצאת לתחרות או לטיול ספונטני, האופנוע שלכם יעביר אתכם בכל גבעה וכל מדבר, כל מישור וכל יער ואיתו תגיעו רחוק.

אופנוע השטח שונה מאופנוע הכביש הרגיל

הרכיבה בשטח מתבצעת על אופנוע הבנוי במיוחד לצורך זה, התמודדות עם דרכים שאינן סלולות. אופנוע שטח הוא מעט שונה מהאופנוע הרגיל שאנו רואים מדי יום בכבישים, ניתן למנות 5 הבדלים מרכזיים:

  1. הגודל אופנועי השטח הם קטנים וקלים יותר מאופנועי כביש, וכתוצאה מכך הם זריזים, גמישים יותר ומעניקים לרוכב יציבות גבוהה והתמודדות אפקטיבית עם תנאי שטח קשים כמו אדמה סלעית, חול של חוף הים, גבעות ועוד.
  1. הצמיגים אופנועי שטח נוסעים בשטחים מאתגרים יותר מאשר אופנועי כביש ולכן זקוקים לאחיזה טובה יותר, לכן הצמיגים שלהם הם גדולים וצרים יותר ויש בהם יותר חריצים, כך הרוכבים יכולים לשמור על יציבות ולצלוח תנאי שטח שונים ומגוונים.
  1. השלדה בדומה לגודל והמשקל הכולל, גם השלדה של אופנועי השטח היא קטנה וקלה יותר מאשר זו של אופנוע כביש. השלדה של אופנוע השטח לרוב מורכבת מפלסטיק קשיח כך שהיא פחות נוקשה, יותר גמישה ונוחה לשימושו של הרוכב.
  1. מיקום המושב המושב באופנוע שטח בנוי בצורה שהוא נשען קדימה, כך הוא מאפשר לרוכב מעבר קל וחלק בין ישיבה לעמידה כשהוא מנווט את דרכו בדרכים לא סלולות ולא אחידות באופיין כמו יערות או מדבריות.
  1. בלמי זעזועים אופנועי שטח דוהרים על שטחים לא אחידים הטומנים בחובם מכשולים ואתגרים רבים, לכן הם צריכים לספק לרוכב יציבות כדי שלא יעוף מהאופנוע ויפצע בעודו מנסה לעלות על גבעה, או בעת רכיבה על אדמה סלעית. לכן אופנועים אלו מכילים מערכת תמיכה מיוחדת, הכוללת סדרת צינורות הידראוליים ובולמי קפיץ שסופגים פגיעות וזעזועים.

רכיבה בשטח היא פעולה ספורטיבית יעילה לגוף ולנפש גם יחד, שכן היא מספקת כמויות אדרנלין עצומות ותחושת שחרור, פריקת עול, ומפעילה את שרירי הגוף של הרוכב כיוון שהוא צריך לשמור על שיווי המשקל והיציבות בעודו על האופנוע, כשהוא מנווט את דרכו בדרכים עקלקלות.

קהילת רוכבים חיה ובועטת

אנחנו מספקים בית לכל הרוכבים שמחפשים לרכב ביחידים או בקבוצות, להתחרות או לטייל – אז אם רכיבה זורמת לכם בעורקים ואתם רוצים לקחת את התחביב לרמה מקצועית, אתם מוזמנים להכיר את מועדון הרוכבים שלנו, להצטרף למשפחה ולהנות ממגוון פעילויות כגון טיולים, ימי כיף ואף להירשם לשיעורי רכיבה, ולבחור את הרמה הנכונה ביותר עבורכם – בין אם אתם מתחילים, מתקדמים או מקצוענים. בנוסף אתם מוזמנים להתרשם ממבחר האופנועים המרשים שלנו – אנדורו, מוטוקרוס, וסופרמוטו, ולרכוש את האופנוע הבא שלכם, על כל חלקיו.

צמאים לעוד מידע? היכנסו לכאן.